RPgaming
21. 4. 2007
Co to je?
RP neboli hraní role. Jak samotný název napovídá, jde o prosté vtělení se do charakteru, který je samostatnou osobností v určitém světě World of Warcraft. Jako každé herní pozitivum má i toto své pevně dané zásady a stanovy, jež jsou při jeho uplatňování zcela nepostradatelné. Již při samotném vyřčení sousloví role playing - herectví - by si zkušenejší hráč mohl snadno uvědomit, jaké to pravidla mám na mysli, avšak tento soubor doporučení je určen především nováčkům na poli online her. Předně je nutno říci, že RP tu není od toho, aby nás omezovalo, ale právě naopak nám má rozšířit herní možnosti a hlavně nám dát další zdroj zábavy. Není tedy naprosto nutné všechny jeho zásady stoprocentně dodržovat, nýbrž nám plně postačí, pokud se jim v rámci možností a zábavy co nejvíce přiblížíme.
Tvorba postavy
Před tím, než začneme tvořit jakoukoliv novou osobnost je nutné popremýšlet nad skutečností, jakáže role pro nás bude vhodná a poutavá. Stejně jako existují lidé, které baví prostá hra na hrdiny - tedy lidově řečeno klaďase - tak se vyskytují i jejich pravé opaky, jež si vybírají postavy záporné. Stanovme si prvně, do jaké kategorie patříme. Dále je treba pozastavit se nad tím, zda vubec budeme schopni daný charakter zahrát. Řekněme si na rovinu, že základní rysy, jako inteligence či charisma, nejdou ve Warcraftu zahrát - človek je prostě musí mít v sobě. Stejne tak je nutno zbavit se všech předsudků a škatulek, známých a tolik rozšírených ve společnosti. Kupříkladu není nezbytně nutné, aby každý mág byl moudrý a rozvážný a ani válečník z drsných hor nemusí být hloupý a horkokrevný. Pokud si u těchto skutečností učiníme patřicné závěry, mužeme pokročit k vytváření samotné osobnosti. Začněme paradoxně volbou povolání, od nehož se později budou odvíjet další definované rysy. Nyní si konečně stanovme základní vlastnosti, povahu, fyzické dispozice, rysy, temperament a celkový charakter, respektive osobnost. S těmi vám bohužel neporadím, jen mohu říci, že jako jinde i zde je nutné, aby vám v těch nehratelných bodech ona osobnost co nejvíce odpovídala. Je přirozeně nutné vyvarovat se všech protikladných vlastností, aby nevznikl z našeho díla nejaký patvar. Rád bych ted upozornil na častou chybu, které se dopouštejí i zkušení role playeři, a to absolutní vypuštení záporných vlastností. Není přirozeně možné, aby svět obývaly jen ryze čisté a dobré charaktery, jež jsou ve všech směrech dokonalé. Vždyt vzpomeňme na ziskuchtivého Achillea, lstivého Odyssea a jiné řecké hrdiny - ti přeci také nebyli bezchybní. Nesmíme také zapomínat na věc zvanou minulost, která je společná všem, nikoho nevyjímaje. Ta by měla být tvořena paralelně s charakterem, který se od ní logicky odvíjí. Je například dosti pravděpodobné, že syn spravedlivého soudce od něj pochytí něco z oné spravedlnosti, morálních zásad a chování.
Emotes
Emote je systémový prvek sloužící k doplnění mluvy gesty či neimplementovanými zvuky. Příklad /lol, /dance... vice zde.
Ve zkratce
Doporučení podobnosti mezi vámi a postavou dvojnásob platí pro modely chování v kritických situacích, tehdy asi nejvíce oceníte možnost bezmyšlenkovitě reagovat tak, jak jste zvyklí.
S koňmi nebudeme jezdit do budov a míst, kde by si zvíře mohlo ublížit, jako například důl.
Lidé ocení, pokud k ním při rozhovoru budete otočeni čelem.
Rozlišujeme osoby na známé a neznámé – nepředstaveného člověka raději nebudeme oslovovat jménem.
Přehnaná archaická mluva – podobně jako *směje se* - z vás role playera neudelá. Snažte se používat mluvu odpovídající původu charakteru.
Závorky – pouzivejte pokud vedete s nekym RP rozhovor a radi byste zminili neco co nema s RP co delat.
RP neboli hraní role. Jak samotný název napovídá, jde o prosté vtělení se do charakteru, který je samostatnou osobností v určitém světě World of Warcraft. Jako každé herní pozitivum má i toto své pevně dané zásady a stanovy, jež jsou při jeho uplatňování zcela nepostradatelné. Již při samotném vyřčení sousloví role playing - herectví - by si zkušenejší hráč mohl snadno uvědomit, jaké to pravidla mám na mysli, avšak tento soubor doporučení je určen především nováčkům na poli online her. Předně je nutno říci, že RP tu není od toho, aby nás omezovalo, ale právě naopak nám má rozšířit herní možnosti a hlavně nám dát další zdroj zábavy. Není tedy naprosto nutné všechny jeho zásady stoprocentně dodržovat, nýbrž nám plně postačí, pokud se jim v rámci možností a zábavy co nejvíce přiblížíme.
Tvorba postavy
Před tím, než začneme tvořit jakoukoliv novou osobnost je nutné popremýšlet nad skutečností, jakáže role pro nás bude vhodná a poutavá. Stejně jako existují lidé, které baví prostá hra na hrdiny - tedy lidově řečeno klaďase - tak se vyskytují i jejich pravé opaky, jež si vybírají postavy záporné. Stanovme si prvně, do jaké kategorie patříme. Dále je treba pozastavit se nad tím, zda vubec budeme schopni daný charakter zahrát. Řekněme si na rovinu, že základní rysy, jako inteligence či charisma, nejdou ve Warcraftu zahrát - človek je prostě musí mít v sobě. Stejne tak je nutno zbavit se všech předsudků a škatulek, známých a tolik rozšírených ve společnosti. Kupříkladu není nezbytně nutné, aby každý mág byl moudrý a rozvážný a ani válečník z drsných hor nemusí být hloupý a horkokrevný. Pokud si u těchto skutečností učiníme patřicné závěry, mužeme pokročit k vytváření samotné osobnosti. Začněme paradoxně volbou povolání, od nehož se později budou odvíjet další definované rysy. Nyní si konečně stanovme základní vlastnosti, povahu, fyzické dispozice, rysy, temperament a celkový charakter, respektive osobnost. S těmi vám bohužel neporadím, jen mohu říci, že jako jinde i zde je nutné, aby vám v těch nehratelných bodech ona osobnost co nejvíce odpovídala. Je přirozeně nutné vyvarovat se všech protikladných vlastností, aby nevznikl z našeho díla nejaký patvar. Rád bych ted upozornil na častou chybu, které se dopouštejí i zkušení role playeři, a to absolutní vypuštení záporných vlastností. Není přirozeně možné, aby svět obývaly jen ryze čisté a dobré charaktery, jež jsou ve všech směrech dokonalé. Vždyt vzpomeňme na ziskuchtivého Achillea, lstivého Odyssea a jiné řecké hrdiny - ti přeci také nebyli bezchybní. Nesmíme také zapomínat na věc zvanou minulost, která je společná všem, nikoho nevyjímaje. Ta by měla být tvořena paralelně s charakterem, který se od ní logicky odvíjí. Je například dosti pravděpodobné, že syn spravedlivého soudce od něj pochytí něco z oné spravedlnosti, morálních zásad a chování.
Emotes
Emote je systémový prvek sloužící k doplnění mluvy gesty či neimplementovanými zvuky. Příklad /lol, /dance... vice zde.
Ve zkratce
Doporučení podobnosti mezi vámi a postavou dvojnásob platí pro modely chování v kritických situacích, tehdy asi nejvíce oceníte možnost bezmyšlenkovitě reagovat tak, jak jste zvyklí.
S koňmi nebudeme jezdit do budov a míst, kde by si zvíře mohlo ublížit, jako například důl.
Lidé ocení, pokud k ním při rozhovoru budete otočeni čelem.
Rozlišujeme osoby na známé a neznámé – nepředstaveného člověka raději nebudeme oslovovat jménem.
Přehnaná archaická mluva – podobně jako *směje se* - z vás role playera neudelá. Snažte se používat mluvu odpovídající původu charakteru.
Závorky – pouzivejte pokud vedete s nekym RP rozhovor a radi byste zminili neco co nema s RP co delat.